Презентации планы уроков по английскому языку. Презентации по английскому языку (анг

Конспект урока по английскому языку для 5 класса “Школьные предметы”

Автор работы: Долгих Марина Сергеевна, учитель английского языка ДОШ №62.
Описание работы: конспект английского урока разработан для учеников 5 класса, который включает коммуникативные упражнения, игры, задания по чтению, аудированию, письму и говорению. Материал будет интересен учителям английского языка, а также родителям воспитанников.
Цель: совершенствование навыков речевой деятельности.
Задачи: закрепить употребление лексических единиц в речи; развивать навыки говорения, чтения, письма, аудирования; развивать память, мышление, речь, внимание; воспитывать уважение.
Оборудование: учебник, раздаточный материал.

Ход урока

1.Организационная часть.

2.Фонетическая зарядка/ Речевая зарядка.



Teacher: How many lessons have you got every day? Have you got lessons on Saturday? ? What is your favourite working day? What is (are) your favourite subject(s)? Have you got much homework to do? What is your homework in English for today?

3.Проверка домашнего задания.

Writing\Reading



3.Основная часть.

Writing\ Speaking
Выполнение упражнений.

a) Описание своего школьного расписания и любимого урока.

Pupil: We have got Mathematics, English, History, Music, Physical Education on Monday. As for me, my favourite lesson is Music because I like to sing songs and listen to music.

b) Заполнение семейного дерева. Составление монологов о членах семьи и их любимых предметах.

Pupil: My sister’s name is Anna. She is 9 years old. Her favourite subjects are English and Mathematics. She likes to translate texts and do sums. My mother’s name is Natasha. She is 32 years old. Her favourite lesson was History. My mother likes to read historical novels very much. As for me, I like PE because I prefer playing basketball and football.


Listening.
Ученики определяют на слух название предметов в соответствии с их описанием.
Example: We learn to work with numbers – Mathematics.
- We learn to read, write and speak in our native language correctly;
we read a lot of books by the writers from our country;
we learn to read, write, and speak in a foreign language;
we study the history of our home land, different countries of the world;
we learn to sing and understand music;
we read books by writers from different countries;
we study the nature around us; we study our planet;
we make things with our own hands.

Грамматическая игра

The Mime Game.
В игре принимают участие две команды. Каждая команда получает набор карточек с названием школьных предметов. Ученики показывают действия, которые часто выполняются на уроках. Можно задавать только общие вопросы. Выигрывает та команда, которая догадалась о школьном предмете и собрала больше карточек другой команды.
Teacher: The class is split into two groups. The groups are given different lists of school subjects. One student of each group mimes the most common activities for the given subject, and the other group has to guess the activities and the subject by asking “yes/no” questions.
Group 1: Are you reading?
Group 2: No, we are not.
Group 1: Are you doing sums?
Group 2: Yes, we are.
Group 1: Is it Mathematics?
Group 2: Yes, it is.



Reading.
Hi, Oksana,
Thanks for your letter. It was very interesting to read about your school. In the USA we don’t have as many school subjects as you do.

Of course, we study English a lot. We read stories and books, watch videos, listen to songs, learn and recite poems. We have a lot of exercises! I know we have to do them to know our native language well. We also talk a lot and discuss some problems at our English lessons. We often work in groups and make projects at the lessons and as our homework. All my friends and I like making projects very much. But we don’t have subjects like Nature Study or Geography. We have Science where we study these subjects. We have 5 or 6 lessons every day, and they are the same for the whole semester.

How many lessons do you have every day? What are they? How many English lessons do you have a week? What do you do at your English lessons? Looking forward to your letter.
Your best friend, Susan.
4. Домашнее задание.
Ответить на письмо.
5. Подведение итогов.

Презентация на тему: Школьные предметы

Учитель: Сокол Ирина Михайловна

Класс: 4 " В"

Тема: "My house "

Коммуникативная ситуация: Design a house . (Unit 6 , Lesson 2)

Цель: способствовать формированию коммуникативной компетенции учащихся по теме "My house "

Прогнозируемый результат: предполагается, что к окончанию урока учащиеся смогут самостоятельно, с опорой на уже имеющиеся знания по теме, составлять высказывание в рамках предложенной ситуации.

Задачи: - формировать лексические навыки по теме;

Развивать навыки устной речи по теме;

Закрепить употребление грамматической конструкции there is , there are ;

Учить делать выводы, мылить творчески;

Повышать интерес к изучению иностранного языка

Применяемые формы работы: фронтальная, в парах, индивидуальная

Оборудование урока:

    УМК «Английский язык 4 класс» Л. М. Лапицкая, А. И. Калишевич, Т. Ю. Севрюкова, Н. М. Седунова.

    Презентация smartboard;

    раздаточный материал;

    тематические картинки.

Ход урока

I . Введение в атмосферу иноязычного общения

Good afternoon , sit down, please. I"m glad to see you.

How are you today?

Look at these pictures, what are these? (Слайды 2,3,4) You are right, these are different houses and flats. I want to buy a house. And I don’t know what should be in it. Today we"ll speak about your houses and flats, and I’ll understand what I need.

Do you live in a house or in a flat?

Do you like your house / flat?

How many rooms are there in your house / flat?

What rooms have you got in your flat? Have you got a kitchen (a bedroom, a living-room, a bathroom, a hall) in your flat?

II. Фонетическаязарядка

Look at the smartboard. Match the words with their transcription. Read the words. (Слайд 5,6соединитесловаиихтранскрипцию, прочтите слова.)

III. Выполнениетренировочныхупражнений

1) - Look at these pictures. Put these things in " their rooms" (Слайд7 поместить вещи в их комнаты)

Pictures: a sofa, a cupboard, a wardrobe, a cooker, a desk, a fridge, a plate, a lamp, a cup, a bookcase, a spoon, a bed, an armchair, a mirror, a table, a chair, a TV, a carpet

2) Read the sentences and guess what it is: (Слайд 8 угадайтечтоэто(нажатьипоявитсяответ))

You can sleep on it.

You can sit on it.

You can watch films on it.

You can put books in it.

You can sit in it.

You can play ball there.

You can look in it.

You can put plates, spoons, forks and knives in it.

You can eat at it.

You can put food in it.

You can cook breakfast, lunch and dinner on it.

You can put it on the floor.

You can put it in the bedroom or in the hall.

You can put exercise-books in it.

You have it in every room.

3) - Look at this picture.

What room do you see on it?

What room is this? What do you see in this room? (Слайд9найтипредметы)

Look at the model on the blackboard.

Model: There is ... in the ... .

There are ... in the ... .

Повторить задания со слайдами 10,11,12

физкультминутка

Let"s have a rest and play a game

Switch your places if:

You live in the flat (house).

You have got a kitchen (a bedroom, a bathroom, a hall, a living-room).

You have got a sofa (a desk, a fridge, a TV, a cupboard, etc.) in the kitchen (hall, living-room,

bedroom, bathroom)

Take your sits, please.

4) - Let"s continue our lesson. Do you see sheets of paper and pictures on your tables? Your task is - design

a house. Then describe your house.

Model: I"ve got a ..... (living-room, bedroom, hall, bathroom, kitchen) upstairs (downstairs).

There is ... in the ... .

There are ... in the ... .

IV . Подведение итогов. Рефлексия

Do you like our lesson?

Do you want to live in the flat or in the house?

What rooms do you want to have? etc.

Write or draw your emotions on this paper.

V . Выставление оценок и домашнее задание.

Open your record-books . Write down your home task for the next lesson.

Your marks for the lesson .....

Thank you for your work . The lesson is over . You may be free. Good-bye.

Класс : 2

Учитель: Шигапова Надежда Николаевна

Тема: new year FOREST

Цель деятельности педагога: создать условия для закрепления учащимися знания букв английского алфавита, умения составлять предложения с опорой на иллюстрации учебника и грамматические модели; обеспечить развитие навыков аудирования и устной монологической речи; способствовать развитию воображения, мышления, памяти, языковых и речевых умений.

Планируемые результаты: адекватно произносят и различают на слух звуки изученных букв; воспроизводят графически корректно изученные буквы; составляют монологическое и диалогическое высказывания; понимают на слух иноязычную речь, опираясь на иллюстрации; проговаривают за учителем слова и предложения, исполь зуя изученную лексику; расширяют запас лексического и грамматического материала новыми единицами.

Задачи урока:

- обучающая:

    Способствовать формированию коммуникативной компетенции учащихся;

    Тренировать учащихся в понимании устной речи на слух;

    Учить рассказывать о себе и своем друге;

    Тренировать учащихся в построении предложений в опоре на изученные ранее грамматические модели и иллюстрации;

    Учить писать и оформлять письмо личного характера.

- развивающая:

    Тренировать внимание, логику и память

    Развитие интереса к предмету;

    Развивать у детей навыки вежливого общения.

    Развивать у учащихся воображение, произвольную память, внимание;

    Формировать адекватную самооценку в ситуации успеха (неуспеха).

- воспитательная:

    Приобщить к культуре изучаемого языка

    Воспитывать такие качества личности, как уважение друг к другу, ответственность, чувство долга и умение взаимодействовать для общей задачи;

    Расширять их кругозор, повышать интерес к изучению английского язык

Тип урока: Закрепление знаний

Технологии: игровые, личностно- ориентированные, развивающие.

Методы: информационно-рецептивные, репродуктивные, частично-поисковые, проблемные, систематизирующие, контролирующие

Формы организации познавательной деятельности:

Фронтальная работа,

Индивидуальная работа.

Интерактивное обучение

Оборудование: УМК М.З. Биболетовой “Enjoy English -2”, иллюстрации, раздаточный материал, презентация Power Point

Новые лексика: Santa Clause, to wish, New Year, Christmas, dear.

Длительность занятия 45 минут

Ход урока

1.Организационный момент.

T :Good morning, my dear friends!

I am glad to see you!

P : Good morning, good morning

Good morning to you!

Good morning, dear guests

We are glad to see you!

T: Let’s begin our English Lesson!

Sit down, please!

Мотивация к учебной деятельности:

Ребята, давайте поиграем в интересную игру. Игра называется «Глухой телефон».(учитель говорит ученику слово “holiday”, а тот его передает.

Let’s piay,together!

Какое слово у вас получилось?А что оно обозначачает? (праздник)

Попробуйте догадаться, о чем мы будем говорить на уроке?

2.Формулирование темы

Давайте произнесем название праздника по английски

Repeat after me! Christmas

А поздравляют они друг друга так:

Merry Christmas т.е Веселого Рождества

Repeat after me! Merry Christmas

3. Страноведение

Презентация о празднование Рождества и Нового года в Великобритании.

4. Фонетическая зарядка

Вы слышите? За окном дует ветерw-w-w Сосульки звенят. Как?z-z-z

И чьи-то копытца стучат…t-t-t

Кто-то к нам едет.

На улице холодно, и у нашего гостя замерзли руки. Как мы согреваем руки?

Наш гость удивляется, как же мы хорошо знаем звуки…

Вот эти два звука – его любимые звуки. Ho-Ho-Ho

Ведь вы его узнали? (Who is it? Кто это?)

Учитель удивляется кто это и откуда он.

5.Речевая разминка

Расскажите о нем?

He is Santa Claus. He is good. Santa can run. Santa can fly. Santa cannot swim.

А что бы еще хотели о нем знать? Задайте вопросы.

Santa ,can you play tennis?

Santa ,can you play hockey?

Santa ,can you ski?

Santa ,can you play tennis?

Have you got a mother? friend?

Отправляемся в путешествие на этих санях все вместе.

Звучит песня «динь-динь дон»

6. Повторение ранее изученного лексического материала

Какой красивый новогодний лес! Но,что случилось? Посмотрите, кто-то сломал снеговика. Давайте мы ему поможем. Пусть он тоже встретит с нами праздник.

1.Игра «Снежный ком»

1группа (животных) (animals)

2 группа (спортивные игры) (sport games)

3 группа (движения)

Let’s make a snowman! Давайте слепим снеговика!

(каждая группа получает круг из бумаги и потом собирают снеговика)

Звучит песня (Little Snowman) видео

“What a nice snowman!”

The children will say.

What a fine game

For a cold winter day!

«Какой – красивый снеговик!

Ребята рады очень

Как весело его лепить

С утра до самой ночи.»

2) Наши артисты играют в прятки в новогоднем лесу. Найди их, назови и пересчитай.

I see a fox, a dog, a cat, an elephant, Tim, Tricky, Tom, Alice. I see 4 animals, 3 boys and a girl. They play hide-and-seek (играть в прятки) in the forest.

7.Физминутка

8.Тренировка чтения текста, записанного в виде моделей

Санта Клаусу очень нравится путешествовать с нами.Ему на почту пришли письма от наших друзей артистов. Он очень хочет узнать о них много интересного. Но он никак не может расшифровать их письма. Поможем им.

(Дети получают конверт со схемами)

Dear Santa Claus ! (Дорогой Санта Клаус)

I am Tricky .

I have got a mother.

I have not got skates.

I can play hockey.

I can not play football.

Bye-bye (До свидания) Tricky

Dear Santa Claus ! (Дорогой Санта Клаус)

I have got a cat.

I have not got a bike/

I can not play table tennis.

Bye-bye (До свидания)

Merry Christmas and a Happy New Year (Веселого Рождества и счастливого Нового года)

Dear Santa Claus ! (Дорогой Санта Клаус )

I have got a chess.

I have not got a ball.

Bye-bye (До свидания)

Merry Christmas and a Happy New Year (Веселого Рождества и счастливого Нового года)

9. Повторение изученных букв

Как же нам на празднике без главной виновницы.

It is a nice Christmas tree.

Скоро новый год,а наша елка еще не наряжена.

Давайте ей поможем! Поставьте шарики с буквами в алфавитном порядке.

(на доске висит елочка, дети шарики с буквами ставят по порядку. Звучит новогодняя мелодия.)

Aa,Bb ,Cc, Dd, Ee, Ff ,Gg ,Hh, Ii, Jj, Kk, Ll, Mm ,Nn, Oo, Pp ,Qq, Rr, Ss, Tt, Vv, Ww, Xx, Yy, Zz.

Dear children, you can count!

Let’s count red balloons.

Let’s count yellow balloons.

Count blue balloons.

Count orange balloons.

10.Заключительная часть урока

-Дети рассказывают стихотворения

We have a fir tree in the hall

It is so beautiful and tall.

A round it we dance and play,

Because it is a New Year day.

Елочка нарядная в гости к нам пришла

Высокая и стройная, красивая она.

Вокруг нее мы кружимся и водим хоровод.

Настал чудесный праздник- веселый Новый год.

I want to give you lost of love

And want to say right here

Have a Happy New Year day

And then a Happy Year.

Хочу пожелать я вам прямо сейчас:

Любовь и добро не покинут пусть вас

Ночь новогодняя, а следом весь год

Пусть счастье и радость в ваш дом принесет.

(дети поют песню “We wish you a Merry Christmas …)

11. Рефлексия

Do you like the lesson?

Чему мы научились и что нового узнали?

Если у вас все получилось,выберите голубую снежинку, если что-то немного не получилось, выберите розовую, а если надо поработать еще, то зеленую.

(дети крепят снежинки на доске)

У нас ничего не получилось бы, если бы не помогали друг другу. Давайте поблагодарим друг друга за помощь и интересный урок.

12. Итог урока

Dear children, thank you for the lesson.

The lesson is over/

План-конспект урока по теме: “Stories to Read, Stories to tell”. (Урок обобщающего повторения по теме “Stories”)

Образовательные задачи: 1. Проконтролировать речевые умения уч-ся по теме “Stories”.

(монологические и диалогические высказывания о прочитанных рассказах, писателях.)

2. Практиковать уч-ся в работе с текстом (чтение с полным пониманием). 3.. Проконтролировать знания уч-ся по теме “Past tenses” и умения применять их на практике.

4. Проконтролировать навыки и умения аудирования (задания типа Listen to the story and

complete the text.).

Воспитательные задачи:1.Развивать у уч-ся любовь к чтению, интерес к творчеству английских писателей.

2 .Развивать умения работать в группе.

Развивающие задачи: 1.Формировать у уч-ся креативное мышление.

2. .Развивать у уч-ся способность четко и логично высказывать свои мысли на английском языке.

Оснащение урока:

1.мультемедийная презентация по теме урока;

2.раздаточный материал по чтению(1 часть текста “The Blue Carbuncle”),

3.раздаточный материал по грамматике (2 часть текста “The Blue Carbuncle”),

4.раздаточный материал для контроля аудирования (задания типа Listen to the

story and complete the text.).

5.аудиозапись текста по аудированию (“ Arthur Conan Doyle”)

Ход урока:

. 1.Организационный момент.

а) приветствие,

б) сообщение темы, целей и задач урока

Our topic today is: «Stories to Read, Stories to Tell». We’ll talk about stories, their characters and writers. We’ll read a detective story and discuss it. We’ll listen to a biography of a famous writer. We are going to repeat some grammar rules about past tenses.

2.Речевая зарядка. Answer the questions:

1) Why do people read?

2) What kinds of stories can your name?

3) Where can we find stories to read?

4) What stories have we read during our English lessons?

5) What kinds of stories do you prefer? Why?

6) Do you like detective stories? Why?

7) What are the typical features of every detective story?

8) What detective writers can you name? What can you tell about them?

3 .Аудирование текста “A Biography of A. Conan Doyle.”

А) Комментарии учителя:

There is one more famous detective writer. I mean A. Conan Doyle. Let’s listen to the story

And complete the text with the necessary information.

Б) Знакомство с заданием: Complete the text with the necessary information.

A. Conan Doyle was born in_________ in_______________________. His father, Charles E.Doyle, was_________________________ by profession but he worked as_______________. The father___________________ and the Doyle family was very poor.

Arthur got from his mother the talent of_________________ and it helped him when he became a writer. After finishing school Conan Doyle became a student of________________ in the University of Edinburgh. He began his medical practice in a small town of Southsea , where he spent__________ years. Here he also began his writing career. He wrote detective stories about _____________________________________________________________.

Besides detective stories, Arthur Conan Doyle also wrote______________________________________________________________________

Conan Doyle also traveled a lot. He visited__________________________.

All his life Conan Doyle liked sports, his favourite sports were__________________________. He died in __________, but the famous detective

Sherlock Holmes and his friend Dr. Watson continued to be the favourite characters of British literature.

В) Прослушивание текста:

Arthur Conan Doyle.

A. Conan Doyle was born in 1859 in the capital of Scotland, Edinburgh. His father, Charles E.Doyle, was an artist and an architect by profession but he worked as a clerk in an office. The father died young and the Doyle family was very poor.

Arthur’s mother was a good story-teller and her fantastic talent he remembered all his life. The talent of story-telling Arthur got from his mother and it helped him when he became a writer. During his school years he read much and often told his friends long and interesting stories, getting cakes and sweets.

After finishing school Conan Doyle became a student of the medical faculty in the University of Edinburgh. In his third year of studies he went as a ship doctor to the Arctic and after graduating from the University, he again went by a ship to Western Africa.

He began his medical practice in a small town of Southsea, where he spent eight years. Here

he published his first detective story” A Scandal in Bohemia”. Its main characters were Sherlock Holmes and Dr. Watson, and they became the most popular characters of many of Conan Doyle’s stories. The readers liked the stories very much. In 1901-02 one Doyle’s best stories “The Hound of Baskervilles” was published.

In 1891 Conan Doyle gave up his medical work and devoted all his time to literary activity. He also traveled a lot. He visited Europe, the USA and Egypt.

Besides detective stories, Arthur Conan Doyle also wrote historical novels, war books and anticolonial book about the Belgian Congo. His two fantastic books “The Lost World” and “The Poisoned Belt” were quite successful.

All his life Conan Doyle liked sports, played golf and went in for boxing.

He died in 1930. After his death, the famous detective Sherlock Holmes, together with his friend Dr. Watson, continued to be the favourite characters of British literature. Many tourists who come to London always go to visit Baker Street to see the house where Sherlock Holmes lived.

г) Контроль выполнения. (чтение биографии вслух.)

4. Монологические и диалогические высказывания уч-ся (самопрезентации уч-ся

от имени Шерлока Холмса и доктора Ватсона; затем диалог-расспрос о деталях

биографии.)

5.Работа с текстом “The Blue Carbuncle.”

а) Контроль понимания 1 части текста (контроль домашнего задания) :

Look the text through carefully. Are these sentences true (T) or false (F)?

Make the false sentences true.

1. When on the second morning after Christmas Dr. Watson came to Sherlock Holmes, he at once noticed an old dirty hat lying on the chair.

  1. The hat was brought by Peterson, the door attendant.
  2. In the afternoon when Peterson was coming home he saw some thugs attacking a tall man with a goose.
  3. The door attendant wanted to help the man but he ran away.
  4. Running away the man dropped the goose and the wallet.
  5. Peterson brought the things to Sherlock Holmes and asked for help.
  6. It was easy for Peterson to return the goose and the hat to the man but he didn’t have time.
  1. When Sherlock Holmes examined the hat carefully he found a lot of clues, which could help then to find the man.
  2. The man had been poor but then he became rich.
  3. Dr. Watson believed Sherlock Holmes very quickly and the great detective didn’t explain him anything.

б) Работа со 2-ой частью текста:

Can you guess what happened later? (уч-ся высказывают свои предположения);

What tenses were used by Dr. Watson to tell the story?

We should complete the 2-nd part with the right tense form (past simple, past continuous or

past perfect.)

The End of the Story.

After that Holmes________________ (to explain) all the clues about the hat to Watson .Then Peterson_____________ (to come) into the room .He brought a very large diamond which his wife_________________ (to find) inside the goose. Holmes realized that this was the famous diamond stolen from the countess when she was staying at a London hotel .Two hotel servants had been involved .One____________ (to be) the butler -James Ryder, and the other___________ (to be) John Horner-a plumber. .Horner had been working in the countess’s room, so he was arrested and put into prison. But he was not guilty. So Holmes_____________ (to advertise) about the goose in the newspaper. That evening a man appeared. It was Baker, he_______________ (not to know) anything about the diamond. He told Holmes and Watson that he___________________ (to buy) the goose in the small shop. When they_______________ (to come) there, they saw a man, who________________ (to ask) about the goose. It was Ryder-the hotel butler. Holmes took him back to his house and Ryder confessed that he______________________ (to steel) the diamond. After the crime he went to his sister and saw some geese in the garden, so he put the diamond into the mouth of one of them. Then he asked his sister for the goose as a Christmas present .Later

he______________ (to take) the goose home, _____________ (to kill) it, but there was no diamond there .He understood that he________________ (to choose) the wrong goose. So Holmes had enough proof to put Ryder into prison. But he let the man go. In the end Horner was released from the prison and the diamond was returned to the countess.

Контроль выполнения (чтение вслух; исправление ошибок)

Беседа по содержанию текста:

Whose idea about the end of the story was right? Prove it.

Is it really a detective story? Why do you think so? Prove it.

6.Обобщение страноведческого материала изученного при знакомстве с творчеством А. Kонан Дойла.

While reading and discussing stories about Sherlock Holmes we met some interesting notions,

We found out what their meaning. Now let’s recall what what Scotland Yard is. What is now

at 221”B” Baker Street. What do we mean saying “the real British Character”? What is Covent

Garden?

7 Подведение итогов урока .

So we’ve read and discussed a famous detective story,

we’ve talked about its background and its author. Now I want to know your opinion do you

really like the story? Why? What do you like (dislike) most of all?

8. Домашнее задание.

Now you’ve read some stories by Arthur Conan Doyle in English and in Russian, you’ve seen a lot of detective books. You liked some of them, while the others seemed dull for you. So what do you pay attention to when you see the book for the first time? What should an interesting book

contain? Let’s divide our group into two parts. The 1-part should think of the possible cover of the collection of stories of A .Conan Doyle we’ve read and prepare their variant. The 2-nd group should think about the possible contents of the book (stories, information about the author etc.)

and prepare the possible table of contents with all the necessary commentaries.

9.Комментированное выставление оценок.


Урок английского языка с использованием мультимедийной презентации в редакторе Microsoft Power Point "Seasons" (Времена года) разработан по УМК "Enjoy English" 3 класс под ред. Биболетовой М. З. и др.

Данная работа предназначена для учащихся 3-х классов, направлена на развитие лексических, речевых и грамматиче ских навыков, совершенствование навыков чтения по теме "Времена года". Но презентация может использоваться самостоятельно или как сопровождение к другому УМК.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Белобородова Светлана Валентиновна

Учитель английского языка

ГБОУ СОШ № 327 г. Санкт-Петербург

Пояснительная записка

Урок английского языка с использованием мультимедийной презентации в редакторе Microsoft Power Point “Seasons” (Времена года) разработан по УМК “Enjoy English” 3 класс под ред. Биболетовой М. З. и др.

Данная работа предназначена для учащихся 3-х классов, направлена на развитие лексических и речевых навыков, совершенствование навыков чтения по теме «Времена года».

Тема: «Времена года»

Тип урока : Обобщение и систематизация пройденного лексического материала

Цели урока:

Закрепление лексических единиц по теме «Времена года», умение пользоваться лексикой по теме для выполнения коммуникативной задачи, тренировка произносительных навыков, развитие навыков чтения, развитие лексико-грамматических навыков.

Задачи урока:

Образовательные: совершенствовать навыки чтения, активизировать ранее изученный лексический материал, уметь вести диалог-расспрос, используя вопросы: Do you like…? What can you do in …?

Воспитательные: содействовать активному взаимодействию детей друг с другом, привить детям любовь к природе, приобщить к культуре изучаемого языка;

Развивающие: развивать память, логическое мышление, развивать самостоятельность при выполнении заданий;

Метапредметные: использовать знания, полученные на уроках об окружающем мире, на уроках английского языка.

Оборудование и материалы для занятия:

Компьютер, колонки, мультимедийный видеопроектор, экран, мультимедийная презентация, УМК “Enjoy English” 3 класс под ред. Биболетовой М. З. и др.

Ход урока.

I. Приветствие. Организационный момент.

T: Good morning, boys and girls!

Ps: Good morning, good morning,

Good morning to you,

Good morning, dear teacher,

We are glad to see you!

T: I am glad to see you too. Sit down, please.

T: What date is it today? What month is it now? What season is it now? (ученики отвечают на вопросы).

II. Основная часть.

T: Thank you very much. Now can you say how many seasons are there in a year? (дети отвечают). - Right you are! Look at the screen, please (идут 1 и 2 cлайды презентации).

T: And now read and think (слайд 3 ).What season is it about? Can you name the months? (дети называют время года и месяцы) (слайд 4 ).

То же самое - слайды 5-6, 7-8, 9-10 .

T: And now open your books at page 64. There are some pictures. Listen to the tехt and name the pictures Jill and Jim are speaking about (ученики прослушивают диалог три раза: 1 – чтобы понять общее содержание, 2 – для полного понимания текста и 3 – чтобы проверить правильность понимания и назвать картинки).

T: And what is your favourite season? Why? What can you do in that season? Ask each other please (дети задают друг другу вопросы в парах и отвечают на них).

T: Are you tired? Let’s do some exercises. Stand up please.

Ps (делают зарядку): One - jump, two – clap, three – hop, four – sit down, five – sing, six – dance, seven – clap, eight – turn around, nine – dance, ten – sit down. All stop!

T: I want you to tell me the poem about seasons. Have a look at the screen (слайд 11 ) (дети вспоминают стихотворение «Spring is green»). Well, can you name spring months? (дети называют весенние месяцы, проверяют по слайду презентации, затем - летние и т.д.) (слайд 12 ).

T: I’ve got a letter from Tiny. He wants some help. Let’s help him do his grammar exercises. Look at the screen (слайд 13 , 14 и 15 – ученики составляют предложения и называют свое любимое время года).

III. Подведение итогов урока. Выставление оценок.

T.: Well, children. We have done a lot today! Мы сегодня хорошо поработали. Do you like our lesson today? (Высказывания учащихся.)

T: Now open your daybooks and write down your home task, please: Рабочая тетрадь упр. 1, 3 на стр. 43 ( cлайд 16 ). Thank you (слайд 17) . Stand up, please. The lesson is over. Goodbye, children!

Предварительный просмотр:

Чтобы пользоваться предварительным просмотром презентаций создайте себе аккаунт (учетную запись) Google и войдите в него: https://accounts.google.com


Подписи к слайдам:

SEASONS Учитель английского языка ГБОУ СОШ № 327 г. Санкт-Петербург Белобородова Светлана Валентиновна Презентация по теме « Времена года »

a cold season snowy / sunny / windy ski / skate / sledge / hockey / snowball m onths: December January February

a green season w arm / nice / sunny f irst flowers and grass m onths: March April May

a bright season h ot and sunny s wim / run / bike / football months: June July August

September October November months: a beautiful season warm / cold / rainy g reen /orange / yellow / brown

AUTUMN IS YELLOW , WINTER IS WHITE , SPRING IS GREEN , SUMMER IS BRIGHT .

SEPTEMBER OCTOBER NOVEMBER DECEMBER JANUARY FEBRUARY MARCH APRIL MAY JUNE JULY AUGUST

Составь предложения: It’s It’s not cold warm hot windy rainy cloudy sunny snowy in winter in spring in summer in autumn I

II I He She We They can can’t like to likes to don’t like to doesn’t like to swim rollerskate play football play snowballs walk listen to birds ride a bike gather flowers in spring in summer in autumn in winter

III What’s your favourite season ? – My favourite season is …………..

Домашнее задание: Выполнить упр. 1 и 3 на стр. 43 в Рабочей тетради УМК Enjoy English 3 класс, М.З.Биболетова, О.А.Денисенко, Н.Н.Трубанева

Спасибо за внимание! THANK YOU!




gastroguru © 2017